Faalangst herkennen
Je kind wil erg vaak horen of je vindt dat het mooi is wat
het heeft gemaakt
Je kind is snel uit evenwicht als de sfeer in huis niet
prettig is
Je kind wil vaak van je horen dat je weet dat het iets goed
kan
Als je kind iets nieuws gaat doen, voelt het zich erg
onzeker en wil het eerst zien hoe het moet
Als je iets nieuws uitlegt kan je kind zich niet
concentreren
Je kind heeft lichamelijke uitingen van stress: natte
handen, stotteren, lichte tics, niet stil kunnen zitten, slecht ademen, hoog
opgetrokken schouders, friemelen
Je kind klaagt over buikpijn, een droge mond, hoofdpijn,
vaak moeten plassen
Als de juf/meester in de klas iets vraagt aan de kinderen,
duikt je kind weg
Je kind doet druk als de juf/meester iets uitlegt
Je kind kijkt steeds weg tijdens instructies
Je kind vraagt niet om hulp
Je kind springt van de hak op de tak
Je kind voelt zich onzeker bij ouderen of kinderen die meer
weten, meer ervaring hebben
Je kind zoekt de anonimiteit van de groep liever op dan 1 op
1 contact te hebben
Je kind reageert heftig op kritiek, of denkt snel dat je
kritiek levert
Je kind leidt medeleerlingen vaak af in de klas
Je kind is niet assertief, laat anderen vaak over zijn
grenzen heengaan
Je kind begint later dan anderen met de vragen beantwoorden
Je kind stelt steeds vragen over de afspraken in de klas
Je kind leert wel uit het hoofd, maar begrijpt de stof
feitelijk niet
Je kind heeft vaak woedeaanvallen na afloop van een
schooldag
Je kind begint vaak met de moeilijkste vragen en is daar dan
te veel tijd aan kwijt
Je kind twijfelt aan de antwoorden die het gaf en gaat
alsnog veranderingen aanbrengen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten